Välkommen till exklusiva medlemsfilmvisningar av PUSH med efterföljande panelsamtal

Filmen PUSH har haft Sverigepremiär och dess innehåll uppmärksammas i både TV och tidningar över hela landet. DN:s filmrecensent Helena Lindblad skriver bland annat ” Städerna har blivit ett slagfält, våra bostäder en handelsvara för anonyma fastighetsbjässar. Fredrik Gerttens dokumentären ”Push” slår fast att gentrifieringen kan vara den urbana livstilens minsta problem.”

Den 22 och 30 oktober visar vi filmen exklusivt för dig som medlem – ta gärna med dig en granne eller vän som ännu inte är medlem i Hyresgästföreningen. Vid båda tillfällena kommer filmen efterföljas av ett panelsamtal. Den 22 oktober kommer panelsamtalet handla om utmaningar och möjligheter i dagens Stockholm. Hur bygger vi en hållbar stad där allas rätt till ett hem blir tillgodosett? Den 30 oktober kommer panelsamtalet handla om hur du som hyresgäst kan aktivera dig och dina grannar för att påverka er boendemiljö.

Förtäring
Vi bjuder på lättare förtäring och alkoholfri dryck

Plats och tid
för mer information, läs mer om visningarna i inbjudan nedan:

22 oktober:

När? Tisdag 22 oktober kl. 17.15-20.00 Var?  Bio Rio, Hornstulls strand 3, Stockholm

Inbjudan 22 oktober

30 oktober:

När? Onsdag 30 oktober kl. 17.30-20.15 Var?  Zita, Birger Jarlsgatan 37, Stockholm

Inbjudan 30 oktober

Biljetterna kommer förmodligen att ta slut i ett nafs, så anmäl dig direkt!

Anmäl dig här:

22 oktober:

30 oktober:

Spara bekräftelsen som du får när du anmält dig (kolla skräpposten ifall du inte fått en). Där finns information om hur du avanmäler dig om du får förhinder. Det är viktigt att du avanmäler dig så fort som möjligt, så att någon annan får chansen att gå istället. Om du har anmält två personer, måste ni båda avanmäla er.

Varmt välkommen!

Push