Trots rådande omständigheter pågår det mesta av vår verksamhet precis som vanligt. Vi förhandlar fortfarande hyror och vi hjälper fortfarande medlemmar som behöver juridisk stöd i boendefrågor. Men det finns saker som vi behöver göra annorlunda eller skjuta upp på grund av coronavirus Covid-19. I nuläget planerar vi fram till den 3 april men vi följer myndigheternas rekommendationer och fattar löpande beslut.

Vi stänger kontoren men arbetar vidare
Hyresgästföreningens samtliga kontor är stängda för externa besökare. Detta gör vi med omsorg om våra medarbetare och besökare. Som förtroendevald når du medarbetare via telefon och e-post. Medlemmar som inte finner svar på vår hemsida hänvisar vi till vår rådgivning (endast för Hyresgästföreningens medlemmar) på 0771 443 443 eller radgivningen@hyresgastforeningen.se

Vi skjuter upp årsmöten
Förbundsstyrelsen rekommenderar föreningar att skjuta upp sina årsmöten som i vanliga fall genomförs i mars. Tills det går att hålla ett nytt årsmöte gäller valen som gjordes i mars 2019 (föreningsstyrelse och fullmäktigeombud).

Vi ställer in aktiviteter i kvarterslokalerna
Förbundsstyrelsen rekommenderar att kvarterslokalerna inte används för sammankomster där smittspridning kan förekomma.

Vi samlar informationen på ett ställe
Håll dig uppdaterad om Hyresgästföreningens hantering av coronaviruset och få svar på vanliga frågor som våra medlemmar har genom att besöka www.hyresgastforeningen.se/corona

Här nedan kan du se vilka föreningar som har genomfört och vilka som skjuter upp sina årsmöten:

Föreningar som skjuter upp årsmöten

Upplands-Bro

Nacka-Värmdö

Nordost

Kungsholmen

Nynäshamn (har tagit beslut att ställa in all verksamhet även på LH nivå och lokaluthyrning tom 13 april)